29 septiembre 2008

Kenji Mizoguchi - Chikamatsu monogatari (1954)




Japonés | Subs: Castellano/Français/English/Italiano/Português
101 min | x-264 mkv 954x720 | 2500 kb/s | 192 kb/s AC3 | 23.97 fps
1,92 GB
Los amantes crucificados
Ambientado en el siglo XVIII, el film narra la historia del dueño de una imprenta que debe terminar el nuevo calendario, tarea para la cual obliga a trabajar a un empleado que está enfermo. Cuando el imprentero descubre a éste en una habitación con su mujer, el empleado es acusado falsamente de adulterio. Obligado a huir con la mujer de su jefe, en el escape ambos descubren su amor, hasta que son apresados y condenados a la crucifixión. Mizoguchi vuelve a adaptar una obra teatral para contar un tema recurrente en su prolífica carrera:un falso engaño amoroso que, finalmente, termina en amor y en una situación trágica.



 The Tale of the Crucified Lovers
Director Kenji Mizoguchi again employs the repertoire of bunraku in this tale of lovers thwarted by the constricting feudal hierarchy of 17th-century Japan. Kyôko Kagawa and Kazuo Hasegawa star as, respectively, the wife, Osan, and clerk, Mohei, of Ishun (Eitarô Shindô), a wealthy and corrupt scrollmaker. When Osan's brother asks her for help in paying a debt, she turns to Mohei, who agrees to use his master's seal to dispense the money she needs. Although he refuses to implicate Osan, Mohei is forced to confess his actions to Ishun, who publicly humiliates the clerk and locks him in a storeroom. Through a series of complications, Ishun arrives at the mistaken belief that Osan and Mohei are lovers. Mohei is instantly dismissed and forced into exile. But when Ishun offers a seppuku knife to Osan, she refuses ritual suicide, knowing that she's committed no crime, and escapes from her husband's house. The director counterposes the high-angle shots, vertical architecture, and entrapping shadows of Ishun's establishment--visual metaphors for the rigidity of this feudal society--with the simple grandeur of nature--a visual metaphor for love--in a compelling denunciation of destructive social mores.


Les Amants crucifiés
Kyoto au 18ème siècle. Osan, l’épouse du grand imprimeur du Palais Impérial, demande à Mohei, l’employé préféré de son mari, de lui consentir un prêt pour aider sa famille. Mohei, qui aime en secret Osan, veut utiliser le sceau de l’imprimeur pour obtenir cet argent. Son projet frauduleux découvert, Mohei se dénonce à son patron. Mais suite à un concours de circonstances, Osan est surprise aux côtés de Mohei. Compromise mais irréprochable, lassée des infidélités de son mari, Osan préfère quitter son foyer. Mohei fuit avec elle, et va être amené, malgré leur différence de classe, à lui déclarer son amour…

.
Chikamatsu.Monogatari.1954.part01.rar
http://www99.zippyshare.com/v/a5ve5amk/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part02.rar
http://www99.zippyshare.com/v/bXy1zZMQ/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part03.rar
http://www99.zippyshare.com/v/MxmtnCdc/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part04.rar
http://www99.zippyshare.com/v/OLBdWrJg/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part05.rar
http://www99.zippyshare.com/v/tADvbK90/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part06.rar
http://www99.zippyshare.com/v/bCYEPuII/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part07.rar
http://www99.zippyshare.com/v/Gwbv5Mz0/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part08.rar
http://www99.zippyshare.com/v/5ptbp5Z0/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part09.rar
http://www99.zippyshare.com/v/y5vEwb8f/file.html
Chikamatsu.Monogatari.1954.part10.rar
http://www99.zippyshare.com/v/ORg7fR7n/file.html

02 septiembre 2008

Luis Buñuel - El Angel exterminador (1962)


Castellano | Subs: English (muxed)
93 min | x-264 mkv 768x576 | 2330 kb/s | 224 kb/s AC3 | 23.97 fps
1,67 GB

El Ángel Exterminador trata sobre una reunión de la alta sociedad mexicana en el salón de fiestas de una espléndida mansión. Por alguna misteriosa razón, que jamás se termina de comprender del todo, los invitados son incapaces de abandonar el salón por más que se despiden de la reunión, quedando atrapados por días y más días sin que nadie les impida abandonar la sala, pero con una especie de encantamiento que les ata al lugar. Poco a poco la desesperación va aseñoreándose en la mansión, mientras los servicios más básicos brillan por su ausencia. La pátina de civilización se descarapela conforme pasan lo días y la barbarie se hace presente en un grupo derrotista que ya nisiquiera busca la razón ni forma de escapar de tan extraño cautiverio. Una serie de imágenes reiterativas, un ambiente opresivo y la mirada crítica que muestra el falso oropel de la “gente bien”. Mientras dentro los prisioneros se ensañan los unos con los otros, en el exterior hay gente intentando entrar a rescatarlos sin éxito alguno, ya que la misma misteriosa barrera que impide a salir a unos, evita que los otros entren.

 

The Exterminating Angel
If you want an introduction into the anarchic, surrealistic, bourgeois-baiting world of Luis Buñuel 'The Exterminating Angel' is the best place to start. The initial premise is simple, albeit puzzling - the guests at a dinner party mysteriously find themselves unable to leave their hosts house at the end of the evening. There's no logical reason why, they just can't. They are confused at first, but as the days go by and the food starts to run out, they become increasingly more desperate and turn on each other. Bunuel makes the most of the idea and creates a complex, multi-layered movie, packed with fascinating small details, intriguing dialogue and surprising situations, most of which is left up to the viewer to "explain".


Luis Buñuel uses sardonic humor and surrealist imagery as instruments of social indictment in The Exterminating Angel. In a culture defined by etiquette instead of humanity, Buñuel exposes the underlying artifice and hypocrisy of civilized society. In essence, it is the burden of the guests to perform the meaningless, Sisyphean rituals dictated by their privileged class: the repetitive introductions, the polite acceptance of social invitations, and the perpetuation of self-indulgent dinner parties. However, it is also the passive comfort of their social status that creates their claustrophobic isolation and complacent inertia. Stripped of their pretense, their innate behavior remains fundamentally instinctual, base, and primal. Ironically, it is a return to the ritual that liberates them from their artificial prison. The Exterminating Angel is a mesmerizing, richly symbolic, allegorical tale on the nature of human behavior: of masters and servants, of excess and want, and of fraternity and alienation. Strictly Film School

BR rip y capturas de LittleAfterAll (KG)


angelexterminador.part01.rar
http://www117.zippyshare.com/v/yTkcMovp/file.html
angelexterminador.part02.rar
http://www117.zippyshare.com/v/RhXXUCoP/file.html
angelexterminador.part03.rar
http://www117.zippyshare.com/v/RvBKj5yw/file.html
angelexterminador.part04.rar
http://www117.zippyshare.com/v/gT5fuaok/file.html
angelexterminador.part05.rar
http://www117.zippyshare.com/v/nc34vWlY/file.html
angelexterminador.part06.rar
http://www117.zippyshare.com/v/8E6xfdBq/file.html
angelexterminador.part07.rar
http://www117.zippyshare.com/v/G4wudkhw/file.html
angelexterminador.part08.rar
http://www117.zippyshare.com/v/cNPIYand/file.html
angelexterminador.part09.rar
http://www117.zippyshare.com/v/fkWN8I2N/file.html

--
Luis Buñuel en Arsenevich